POUČENIE O ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOROV
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na realitnú kanceláriu so žiadosťou o nápravu, ak medzi
spotrebiteľom a realitnou kanceláriou vznikol spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za
vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že realitná kancelária porušila iné jeho práva. Ak
realitná kancelária na žiadosť spotrebiteľa o nápravu odpovedala zamietavo alebo na ňu
neodpovedala do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcii na adresu: Ústredný inšpektorát SOI,
Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, pošt. priečinok 29, 827 99 Bratislava
alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Návrh možno podať v listinnej podobe,
elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je
dotknutá. Zoznam ďalších subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete tu:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-
sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Návrh musí obsahovať údaje spotrebiteľa – meno a priezvisko, adresu na doručovanie,
elektronickú adresu a telefonický kontakt (ak ich máte), presné označenie realitnej
kancelárie, úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie, čoho sa
spotrebiteľ domáha, dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na realitnú kanceláriu so žiadosťou o
nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s realitnou kanceláriou bol
bezvýsledný, vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu
alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci
nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu
spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) alebo písm. g) zákona o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov. K návrhu je spotrebiteľ povinný priložiť doklady súvisiace s
predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Návrh na začatie
alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu je dostupný aj on-line na adrese:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-
2.pdf